frankavlingetillludwigsburg

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2012

Vadå? Har man inte ställt om klockan än?

Av Frida Larsson - 8 oktober 2012 17:30


Måndag igen, vilket betyder skoldag med massor av kemi och teknik. Nu blev jag lite rädd. Jag höll på att skriva kemi Chemie, som man skriver på tyska, jag hann tillochmed skriva Ch innan jag suddade ut. Sen började jag skriva Ke, med stor bokstav i början. Tredje gången gillt lyckades jag iallafall skriva kemi på ett svenskt och korrekt sätt. Håller jag på att bli tysk ända ut i (bokstavlingen) fingerspetsarna? Tillbaka till ämnet. Måndag igen, vilket betyder en skoldag med massor av kemi och teknik. Inte de roligaste ämnena. Men antagligen är det något man behöver för framtiden. Annars skulle det väl inte läras ut tänker jag mig. Efter det blev det gympa. Vi spelade basket. Det var skoj och jag lyckades sätta några (eller ganska många) bollar i korgen. Efter det var min skoldag slut och jag cyklade hem.


Jag hade bestämt med värdsyster att vi skulle träffas utanför skolan efter hennes sista lektion. Så kvart i stod jag där. Klockan blev 10 i, 5 i och värdsyster syntes inte till. Då upptäckte jag att jag hade sett fel på klockan. En hel timme fel. Klockan kvart i 4 slutade hon skolan och inte kvart i 3 som jag trodde. Under tiden som jag hade att tillbringa i stan gick jag till Willhelmgaleie och köpte ett par örhängen som jag kollat på i fredags. Spindlar med 6 ben, fast då är det inga spindlar, utan ett helt vanligt kryp.    

Jag tyckte de var söta iallafall. Och 1,95 € fattigare kunde jag gå tillbaka till skolan och träffa värdsyster.


Frida

 
 
Ingen bild

Thomas

9 oktober 2012 18:09

Roligt att läsa att du börjar strula med språket. Glöm inte att läsa av bägge visarna på klockan. Kryp på örat, nja inte min grej, men ja har inga örhänge heller.

 
Ingen bild

Mamma Mia

10 oktober 2012 15:50

Fina bilder du har lagt in!! Kram mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Larsson - 12 augusti 2013 21:06

Sedan två veckor och tre dagar är jag på svensk mark igen. Tyskland lämnade jag den 26:e juli. Jag är nöjd med året och har ingen anledning att ångra det. Men nu går livet vidare, med svensk skola, scouter och hästar, precis som innan jag åkte till L...

Av Frida Larsson - 23 juli 2013 12:15

Inte kunde jag tro att ordet Hizefrei kunde ha så stor inverkan på folk. När vi fick reda på det blev alla helt galna och näst intill hoppade runt av glädje. Hizefrei är när eftermiddagsundervisningen blir inställd för att det är för varmt ute. Det p...

Av Frida Larsson - 21 juli 2013 14:24

  Utsikt från glaskupolen i Reichtagsgebäude. Det var varmt som i ett växthus där inne.    Men jag är glad ändå Brandenburger Tor     Sonycenter    Just på denna dagen var vi tvugna att ha på oss något som inte var kort kjol el...

Av Frida Larsson - 19 juli 2013 17:54

Nu är jag så pass hemkommen från Berlin, att jag hunnit duscha och vända ut och in på resväskan på jakt efter mina nyinköpta shorts. Berlin var fantastiskt! Jag tänker att jag laddar upp bilder sen någon gång, förhoppningsvis ikväll eller imorgon. Ik...

Av Frida Larsson - 16 juli 2013 07:59

Igår eftermiddag anlände jag till Berlin, efter en alldeles för lång bussresa. Idag står det en massa saker på "att göra" listan, så det är lika bra att sätta igång direkt! Avfärd mot det där huset med glastak, mellan brandenburgertor och hauptbahnho...

Ovido - Quiz & Flashcards