frankavlingetillludwigsburg

Alla inlägg den 7 augusti 2012

Av Frida Larsson - 7 augusti 2012 19:59


När jag kommer till Ludwigsburg måste jag kunna presentera och berätta om min stad och min skola. Min stad, Kävlinge är ingen stad. Snarare en liten by. För att kunna presentera Kävlinge på bästa sätt, tänkte jag att det vore trevligt att visa några bilder. Så det är det jag gjort idag. Jag tog min cykel och trampade iväg. Vad har då Kävlinge att erbjuda? Jag trampade först till vattentornet, för det ser man ju från hela Kävlinge. Sen blev det bilder på en postbil, där jag lämnade ett brev (Fia! Kolla brevlådan extra noga imorgon!). Branta backen vid ån är en upplevelse som inte går att beskrivas i ord. Det blev en film när jag susar ner för backen istället. Efter det kom jag till skogen och sen till Stävie. Tillbaka till skogen igen och sen till ån med laxtrappan och ankor. Efter det blev det bilder på Mårtensgatan och stationen. Gamla kyrkan är gammal och fin och förtjänade att vara med på bild. Vidare mot Korsbacka dagis, Olympiaskolan, Korsbackaskolan, ICA och Arvidsborgsskolan (Arvidsborgsdagiset). Hela denna cykelturen tog 1 timme och 22 minuter, vilket visar att Kävlinge inte är så stort. Efter cykelturen blev det OS med gymnastik, friidrott och brottning. Heja Sverige!!


Lagom färdigbloggad till Allsång på Skansen!


Frida

Ovido - Quiz & Flashcards