frankavlingetillludwigsburg

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2012

Överraskande packande

Av Frida Larsson - 26 augusti 2012 19:59

Igår skulle min familj och äta hos familjen Andersson. Vi åkte till Center Syd och fixade ”gå bort present”, duschade, mamma målade naglarna, och lite smått stressade kom vi tillslut iväg. Allt var frid och fröjd och jag såg fram emot att träffa Linnea en sista gång. Jag gick upp för trappan och plingade på dörren, som man gör när man är bjuden på middag. Linnea öppnade och hälsade oss välkomna. Då hoppade massa människor fram och blåste serpentiner, tutade i partytutor och viftade med ballonger. Frida Larsson fattade ingenting. Sen trillade polletten ner och jag fattade att det var ”Fridas Surpriseparty” Med ett leende på läpparna och fortfarande lite oförstående blev det kramkalas och sedan lasagne att äta. Mums! En massa presenter också, bland annat en spargris i form av en nallebjörn som alla skrivit sitt namn på. Just det, den ska ju snart in i ugnen på 150°C i 30 minuter. Till efterrätt blev det tårta som såg ut som en spargris, med chokladpeng i ryggen.    

Tack allihopa för en kväll jag sent kommer glömma!

 

Jag blir överraskad.



Nu till packningen. Jag och mamma har strukit kläder, räknat strumpor och plockat fram grejer. När det väl var tid att packa ner kläderna i väskorna blev det att allt strykande varit förgäves, eftersom jag tryckte ner alla sakerna i min ryggsäck. Totalt blev det 4 väskor. 2 rulleväskor och 1 ryggsäck och Kånken. Detta skrämmer mig lite, eftersom Linus bara hade en 23 kg väska när han bodde i USA. Näst på tur står mina naglar som jag planerat ska bli tysklandsmålade. Vi får se hur det går med det.


Frida

 
 
Ingen bild

Mormor och morfar

28 augusti 2012 16:17

Hörde att du kommit väl fram och att det finns bageri i Ludwigsburg.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Larsson - 12 augusti 2013 21:06

Sedan två veckor och tre dagar är jag på svensk mark igen. Tyskland lämnade jag den 26:e juli. Jag är nöjd med året och har ingen anledning att ångra det. Men nu går livet vidare, med svensk skola, scouter och hästar, precis som innan jag åkte till L...

Av Frida Larsson - 23 juli 2013 12:15

Inte kunde jag tro att ordet Hizefrei kunde ha så stor inverkan på folk. När vi fick reda på det blev alla helt galna och näst intill hoppade runt av glädje. Hizefrei är när eftermiddagsundervisningen blir inställd för att det är för varmt ute. Det p...

Av Frida Larsson - 21 juli 2013 14:24

  Utsikt från glaskupolen i Reichtagsgebäude. Det var varmt som i ett växthus där inne.    Men jag är glad ändå Brandenburger Tor     Sonycenter    Just på denna dagen var vi tvugna att ha på oss något som inte var kort kjol el...

Av Frida Larsson - 19 juli 2013 17:54

Nu är jag så pass hemkommen från Berlin, att jag hunnit duscha och vända ut och in på resväskan på jakt efter mina nyinköpta shorts. Berlin var fantastiskt! Jag tänker att jag laddar upp bilder sen någon gång, förhoppningsvis ikväll eller imorgon. Ik...

Av Frida Larsson - 16 juli 2013 07:59

Igår eftermiddag anlände jag till Berlin, efter en alldeles för lång bussresa. Idag står det en massa saker på "att göra" listan, så det är lika bra att sätta igång direkt! Avfärd mot det där huset med glastak, mellan brandenburgertor och hauptbahnho...

Ovido - Quiz & Flashcards