frankavlingetillludwigsburg

Alla inlägg den 9 september 2012

Av Frida Larsson - 9 september 2012 11:20

Igår red jag för första gången på 12 dagar. Enligt mig en jättestor häst. Väldigt snäll dock. Efter en halvtimmes ridlektion i jeans och gympaskor var min ridtid slut och jag skulle hoppa av. När jag slängt benet över hästens bak så är jag van att ta mark med vänstra benet väldigt omgående. Igår han jag få över hela högra benet och hinna kasa längs sadeln en bra stund innan mina fötter båda var i paddocksgruset. Väldigt ovant. Jag fick även 3 blåsor på ringfingrarna som minne från ridturen. Ingen tanke på att ta ridhanskar med mig till tyskland inte. Här är en länk till info om hästen jag red: http://www.reitverein-ludwigsburg-monrepos.de/Monrepos/Photos/Seiten/Die_Vereinspferde_files/Zorro.pdf . Värdsyster har fått placering i Texas och åker på onsdag. Så just nu packas det i hela huset.


Frida

Ovido - Quiz & Flashcards