frankavlingetillludwigsburg

Alla inlägg den 18 mars 2013

Av Frida Larsson - 18 mars 2013 19:51

mumsigt värre!

 

Även om bilden inte är den bästa.


Frida

Av Frida Larsson - 18 mars 2013 17:07

Jag har bestämmt mig för att prova baka så kallade cake pops. Vi får väl se hur det går, första steget har jag klarat av iallafall, det vill säga att röra ihop en sockerkakasmet och grädda i ugnen. Annat trevligt som hänt idag var att det inte var engelskaglosförhör. Men istället fick jag reda på att det är spanskaprov på onsdag. Imorgon är det matteklausur som jag inte ska skriva. Jag ska försöka att skriva med på nästa, men vi får väl se, som mormor säger. Det som återstår på min planering för dagen är att plugga spanska och kanske lite tyska också, för det är faktiskt därför jag är här i Tyskland, för att lära mig tyska. Ich bin in Deutschland um Deutsch zu lernen!


Nu plingade äggklockan och jag ska ta ut kakan ur ugnen. 


Frida

Ovido - Quiz & Flashcards