frankavlingetillludwigsburg

Alla inlägg den 7 april 2013

Av Frida Larsson - 7 april 2013 14:23

Jag tycker inte om att läsa. Det är ingen hemlighet. Men tydligen behöver man läsa för att inte behöva känna sig pinsamt bortkommen på tyskalektionerna (svenska i Sverige). Som grädde på moset delade min tyskalärare ut boken sista lektionen innan påsklovet. Han sa det inte ordagrant, men jag antar att han menade att den ska vara utläst till nästa lektion, vilket är på tisdag. Om jag får säga det själv, har jag varit väldigt duktig och läst ut nästan hela boken. Boken heter Homo Faber och handlar om en ingenjör som heter Walter Faber och utspelar sig i slutet på 50-talet. Trots att jag tycker det är tråkigt att läsa så vet jag att det är ännu tråkigare att sitta på var tyskalektion i säkert 2 månader och inte kunna göra något, eftersom jag inte läst boken som all undervisning bygger på. Så så är det och idag har jag suttit i solen och läst ganska mycket. Bra va?


Frida

Ovido - Quiz & Flashcards