frankavlingetillludwigsburg

Alla inlägg den 12 maj 2013

Av Frida Larsson - 12 maj 2013 18:58

 

I fredags var jag på Wasen igen. Det var skoj och inte fullt så äckligt varmt som i onsdags. Och jag fick ha på mig min fina dirndl igen. 

 

Igår var jag på Tripsdrill, en nöjespark (säger man så? Iallafall ett ställe med karuseller och sockervadd iallafall). Florian, Hannah och Judith var också med. Tyskarna klagade massor på det höga inträdet, 26 €. Det tyckte jag också verkade dyrt från början, när jag tänkte att jag skulle ha åkband med. Det visade sig att det var både inträde och "åkband" för de 26 €. Hur säger man förresten euro i plural på svenska? En euro, två euros? två eurosar? två euror? Nåja, egal. Jag bara tänker att på Tivoli i Köpenhamn kostar inträde plus åkband omräknat ca 34 €, Liseberg ca 47 € och Gröna Lund kostar också ca 47  €. Jag klagar iallafall inte. Det var kul igår och när jag kom hem var jag så trött att jag knappt kunde sitta upprätt vid matbordet. Eftersom det var otroligt lite folk där, behövde vi inte stiga ur karusellerna, utan kunde ruhig sizen bleiben (lugnt sitta kvar??). Toll! (fantastiskt?)


Vad har vi lärt oss av detta inlägget? Jo, att Frida Larsson behöver öva svenska.


Frida


Ovido - Quiz & Flashcards