frankavlingetillludwigsburg

Direktlänk till inlägg 4 september 2012

Dag 8

Av Frida Larsson - 4 september 2012 16:25

Dagens aktivitet var att anmäla att jag bor här och gå till skolan för att hämta böcker. Jag och värdmamma började med att anmäla mig. När vi kom fram visade det sig att man var tvungen att ha pass med sig, och att mitt låg hemma. Värdmamma ringde värdsyster och bestämde att hon skulle cykla till stan med passet till mig. Vi gick vidare till skolan och skulle hämta böcker. Det visade sig att jag inte alls skulle hämta böcker, utan att böckerna skulle jag få första skolveckan. Personalen på skolan verkade iallafall trevliga och önskade mig allt gott tills vi sågs igen. Sen gick vi till torget där värdmamma köpte potatis och där vi mötte värdsyster med passet. Efter det gick vi och åt glass på ett glasscafé. När glassen var uppäten gick vi tillbaka för att anmäla mig och denna gången fungerade allt som det skulle. Så nu är jag officiellt en Ludwigsburgsbo.


Frida

 
 
Ingen bild

Mamma Mia

4 september 2012 18:36

Hej Frida-Lina!!
Grattis till att du är officiell Ludwigsborg's bo!!
Fick ett mail av Helena där hon skrev att du fick ett tufft schema, skola ända till 16.30, men hur dags börjar du skolan?
Har du funderat på att ändra 3:e språk från Spanska till Franska?
Kram Mamma

Frida Larsson

5 september 2012 10:44

Om jag förstått det rätt finns inte spanska att välja. Men jag ska kolla upp det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Larsson - 12 augusti 2013 21:06

Sedan två veckor och tre dagar är jag på svensk mark igen. Tyskland lämnade jag den 26:e juli. Jag är nöjd med året och har ingen anledning att ångra det. Men nu går livet vidare, med svensk skola, scouter och hästar, precis som innan jag åkte till L...

Av Frida Larsson - 23 juli 2013 12:15

Inte kunde jag tro att ordet Hizefrei kunde ha så stor inverkan på folk. När vi fick reda på det blev alla helt galna och näst intill hoppade runt av glädje. Hizefrei är när eftermiddagsundervisningen blir inställd för att det är för varmt ute. Det p...

Av Frida Larsson - 21 juli 2013 14:24

  Utsikt från glaskupolen i Reichtagsgebäude. Det var varmt som i ett växthus där inne.    Men jag är glad ändå Brandenburger Tor     Sonycenter    Just på denna dagen var vi tvugna att ha på oss något som inte var kort kjol el...

Av Frida Larsson - 19 juli 2013 17:54

Nu är jag så pass hemkommen från Berlin, att jag hunnit duscha och vända ut och in på resväskan på jakt efter mina nyinköpta shorts. Berlin var fantastiskt! Jag tänker att jag laddar upp bilder sen någon gång, förhoppningsvis ikväll eller imorgon. Ik...

Av Frida Larsson - 16 juli 2013 07:59

Igår eftermiddag anlände jag till Berlin, efter en alldeles för lång bussresa. Idag står det en massa saker på "att göra" listan, så det är lika bra att sätta igång direkt! Avfärd mot det där huset med glastak, mellan brandenburgertor och hauptbahnho...

Ovido - Quiz & Flashcards