frankavlingetillludwigsburg

Direktlänk till inlägg 16 september 2012

Trampa, växla, rulla!

Av Frida Larsson - 16 september 2012 17:22

Cykling är extremt populärt här. Inte på det sättet att man cyklar för att förflytta sig från ett ställe till ett annat. Nej, här cyklar man för att cykla helt enkelt. Och det är vad dagen ägnats åt. Vi åt frukost strax efter 10 och sen bar det iväg. Vi cyklade och cyklade. Uppför och nedför. Vi cyklade till en stad/by där vi åt glass. Jag ville prova något tyskt. Det blev Spagettieis. Det är glass som man tryckt genom en potatispressare eller liknande. Sedan hällt på massa sylt och frukt. Det smakar gott och ser ut såhär. Kanske inte världens bästa bild, eftersom man inte ser glassen, bara sylten. Men gott var det!

      

Sen cyklade vi vidare längs alla vinträd. Det finns massor av vinträd här. Just nu är alla löven gröna och druvorna mörkt lila. Fast på håll ser det ut som gröna rader längs bergen. Så här glad är jag när jag står på en bro med vinträd bakom mig.

 

Skönt väder idag. Sol och ca 26 grader. Inte helt fel.


Frida

 
 
Ingen bild

Mamma Mia och pappa Thomas

16 september 2012 20:34

Hej, vad underbart det ser ut (läs: vi är jätte avunsjuka). Härlig glass, fina vyer och bra motion och härligt väder.
Kram mamma och pappa

 
Ingen bild

Mamma Mia

18 september 2012 06:46

Hej, ska man kanske ta cyklar med sig på höstlovet?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Larsson - 12 augusti 2013 21:06

Sedan två veckor och tre dagar är jag på svensk mark igen. Tyskland lämnade jag den 26:e juli. Jag är nöjd med året och har ingen anledning att ångra det. Men nu går livet vidare, med svensk skola, scouter och hästar, precis som innan jag åkte till L...

Av Frida Larsson - 23 juli 2013 12:15

Inte kunde jag tro att ordet Hizefrei kunde ha så stor inverkan på folk. När vi fick reda på det blev alla helt galna och näst intill hoppade runt av glädje. Hizefrei är när eftermiddagsundervisningen blir inställd för att det är för varmt ute. Det p...

Av Frida Larsson - 21 juli 2013 14:24

  Utsikt från glaskupolen i Reichtagsgebäude. Det var varmt som i ett växthus där inne.    Men jag är glad ändå Brandenburger Tor     Sonycenter    Just på denna dagen var vi tvugna att ha på oss något som inte var kort kjol el...

Av Frida Larsson - 19 juli 2013 17:54

Nu är jag så pass hemkommen från Berlin, att jag hunnit duscha och vända ut och in på resväskan på jakt efter mina nyinköpta shorts. Berlin var fantastiskt! Jag tänker att jag laddar upp bilder sen någon gång, förhoppningsvis ikväll eller imorgon. Ik...

Av Frida Larsson - 16 juli 2013 07:59

Igår eftermiddag anlände jag till Berlin, efter en alldeles för lång bussresa. Idag står det en massa saker på "att göra" listan, så det är lika bra att sätta igång direkt! Avfärd mot det där huset med glastak, mellan brandenburgertor och hauptbahnho...

Ovido - Quiz & Flashcards