frankavlingetillludwigsburg

Alla inlägg den 23 november 2012

Av Frida Larsson - 23 november 2012 16:06

I Tyskland får man inte skriva med blyerts på proven. Det för att man senare kan ändra och kräva mer poäng och bättre betyg av lärarna. Istället måste bläckpenna användas. Eftersom det blir så mycket överstruket när man skriver fel med bläckpenna finns det något som heter Füller. Det är en bläckpenna, med utsuddbart bläck. För att sudda ut behöver man en Killer. Och sen måste man skriva med den speciella Killer-pennan efteråt. Nu har även jag en Füller och Killer och vem vet, kanske skriver jag lika bra på proven som tyskarna med den.


Här hade jag tänkt ha en film på hur det funkar, men datorn var inte sammarbetsvillig. Det fick bli utan istället. Det får bli en bild istället. Så här ser min Füller och Killer ut. Och mina underbart fina anteckningar (med blyerts) från fysiken som bakgrund.   
 


Frida

Ovido - Quiz & Flashcards