frankavlingetillludwigsburg

Alla inlägg den 1 februari 2013

Av Frida Larsson - 1 februari 2013 12:00

Fredag. Jag är den enda i familjen som måste upp och iväg tidigt. Dock var jag rätt taggad eftersom det var engelskaförhör första lektionen, jag har övat som en idiot de senaste veckorna. Men så blir det ingen förhör, utan framflyttat till nästa fredag. Första gången jag blev besviken för att ett läxförhör flyttas fram. Nu har jag samlat mig lite och förstått att på denna veckan jag jag ju plugga in även de som inte sitter till hundra procent ännu. Efter engelskan blev det religion. För tillfället hålls det presentationer och redovisningar på religionslektionerna, bra för mig, nuvet jag är (om jag får säga det själv) ganska bra på att sitta och lyssna och se intresserad ut. Dagens sista lektion, matte. Jag passade på att gå på toa på rasten mellen 4:e och 5:e Stunde. När jag är klar och påväg tillbaka till klassrummet möter jag Dilara från min gamla klass, nuvarande matteengångiveckanklass. Hon säger att matten blivit inställd och att det var en överraskning från Fru Tysklärare. Det blev istället bussen hem istället för matte, ändå helt okej.


Jag fick lite blodad tand för det här med springning som jag skrev om igår, och skulle gärna tagit mig en liten tur idag med. Det är bara det att det regnar och solen har gått och gömt sig. Alltså blir det inte något sådant för mig, om inte solen tittar fram såklart. (Mamma, jag har ju inga gore tex joggingskor som du. Men du kan ju ta dig en tur, eller?). 


Frida

Ovido - Quiz & Flashcards