frankavlingetillludwigsburg

Alla inlägg den 17 februari 2013

Av Frida Larsson - 17 februari 2013 12:02

Nu är jag hemkommen från en veckas skidsemester med första familjen. Det var skoj att åka skidor och jag lärde mig massor under veckan. Första åkdagen var jag ganska dålig och vågade inte åka fort eller knappt över huvud taget. Sen fick jag gå i skidskola och jag övade hela dagen efter på vad skidläraren sagt i samma backe i flera timmar tills jag kände mig säker. Vi åkte till Mellau/Österrike en dag. Vi var bland de första i pisten och kunde åka i backar som inte var uppåkta. Vid halv 5 någon gång var vi i tredje sista liften upp för att kunna åka ner till bilen och tillbaka till hotellet. Trött i benen lyckades jag ta mig ner för 7 km transportsträcka och sätta mig och somna i bilen. En dag var vi och åkte kälke ner för ett berg. Det var himla roligt men svårt att styra och bromsa i början. På onsdagen räknade jag ut att jag klarat första halvan av min tysklandstid. Inte illa. Nu är det mindre än hälften kvar och jag ska kämpa på ännu mer med tyskan!


   


Frida

Ovido - Quiz & Flashcards