frankavlingetillludwigsburg

Alla inlägg den 2 februari 2013

Av Frida Larsson - 2 februari 2013 20:37

Jag har egentligen nästan bara mig själv att skylla att jag vaknade klockan 8 i morse. Det blir lätt så om man glömt stänga dörren ordentligt och det bor en femåring i huset. Vid halv 12 åkte jag in till stan för att fika med Josefine från min gamla klass. Det var riktigt trevligt och vi pratade bort en och en halv timme på av som kändes som en kvart. På eftermiddagen åkte jag med värdbror och värdpappa till Experimenta, ett museum, kan man säga, som inriktar sig på naturvetenskap. Mycket att titta på och greja med. Det var dessutom en hel våning med bara olika språkexperiment, ni kan ju gissa var jag stannade länge... Hur som helst var det skoj. Dessutom har jag varit tysk idag, när det gäller maten. Både sauerkraut och Maultaschen. Sauerkraut säger ju säg självt, surkål. Inte min favorit i det tyska köket, men helt klart ätbart. Sedan Maultaschen det är en grön gegga (tror det är spenat) inrullat i pastadeg. Det gillade jag inte så mycket första gången jag åt det, men man lär sig liksom att gilla det. Och som pricken över i:et åt jag Brezel till frukost.   

Fikabild


Frida

Ovido - Quiz & Flashcards