frankavlingetillludwigsburg

Alla inlägg den 10 juni 2013

Av Frida Larsson - 10 juni 2013 17:59

Imorgon ska jag skriva mitt första riktiga matteprov sedan ungefär ett år tillbaka. Jag har övat massor och jag känner mig redo. För jag har lärt mig hur man räknar ut ytan mellan två funktioner med hjälp av integralen und hochleiten (jag har absolut noll koll på vad det heter på svenska). Det enda jag känner mig lite osäker på, men som jag snart ska ta itu med är när man ska räkna ut arean hos en körper (kropp?) i ett koordinatsystem som snurrar kring x-axeln. Det är något med en tredjedel och pi iallafall. Jag ska göra mitt bästa på provet imorgon och kommer vara nöjd om jag så bara få ett endaste litet poäng. Fast så mycket som jag övat, tycker jag, att jag förtjänar mer. 


Frida

Ovido - Quiz & Flashcards