frankavlingetillludwigsburg

Alla inlägg den 25 juni 2013

Av Frida Larsson - 25 juni 2013 14:36

I lördags hade vi en överraskningsfest för min värdsyster från första familjen som kom hem från USA i fredag. Hon blev överraskad och fattade till en början ingenting. Jag var ju med på hennes hejdå-fest i början på september också. Då satt jag med och grämde mig över att jag visserligen förstod alla ord som sades, men inte sammanhanget. Än mindre kunde jag formulera en mening som hörde hemma i sammanhanget. Om jag mot all förmodan lyckades, märkte jag att de andra redan börjat prata om något annat och jag hade ingen chans. I lördags var det helt annorlunda. Jag pratade på en massa, men samma människor som jag knappt förstått för 10 månader sedan. Jag blev så lycklig när jag själv förstod hur mycket jag lärt mig under det gångna året. I samma veva förstod jag att, att värdsyster kommit hem, betyder att mitt år snart är slut.


Frida

Ovido - Quiz & Flashcards