frankavlingetillludwigsburg

Alla inlägg den 6 december 2012

Av Frida Larsson - 6 december 2012 16:29

6:e december, en högtidsdag för tyska barn. Kvällen den 5:e december ställer man ut en stövel, som man putsat. På morgonen den 6:e har Nikolaus varit där och lämnat något gott i stöveln. Eftersom jag ska lära mig om tyskkultur gjorde jag det samma. I min stövel imorse fann jag nötter, en klementin, Spekulatius (tyska småkakor) och ett par vantar. Och på tån av stövlen låg även en liten chokladtomte.


 


Idag skulle jag egentligen ha skola till halv 5. Men av någon anledning blev det inte så. Vi slutade redan 12.40 Inte helt fel. När jag kom hem från skolan bakade jag mjuk pepparkaka, som luktar så gott att man bara vill äta upp den på en gång!


Dessutom har jag varit här i 100 dagar prick idag, ca 230 dagar kvar nu.


Frida

Ovido - Quiz & Flashcards