frankavlingetillludwigsburg

Alla inlägg den 25 december 2012

Av Frida Larsson - 25 december 2012 09:26

Julafton var igår, för er som missade det. För mig var det väldigt annorlunda men samtidigt väldigt bra. En tysk jultradition som infaller i många tyska hem är att gå i kyrkan på julaftonseftermiddagen. Det gjorde även vi. Jag fick många presenter. Bland annat en spätzlemaskin, hängslor(värdmamma tycker jag behöver det till mina strumpbyxor som jag alltid går och drar i), leggins och så fick jag och värdsyster biljetter till MammaMia i Stuttgart i början på februari! När julklapparna var uppackade och familjen uppringd och färdigpratad med samlade sig hela familjen i soffan för att titta på den evighetslånga filmen Sound of Music. Vid kanske halv ett stupade en glad och nöjd Frida Larsson i säng.


   

Jag och värdsyster fick förkläden i julklapp. I fickan låg det ett kuvert med biljetter till Mamma Mia i Stuttgart i februari!



Nästa äventyr är att jag ska packa upp min väska sen i förrgår för att packa den på nytt för fyra dagar i Bremen.




Frida

Ovido - Quiz & Flashcards