frankavlingetillludwigsburg

Alla inlägg den 7 december 2012

Av Frida Larsson - 7 december 2012 19:11


Idag var min sista dag med klass 10a. På måndag ska jag börja i Jahrgangsstufe 1. Det blir nog bra. Efter skolan, som vi fick sluta 11.10 åkte jag hem med bussen, kollade julkalendern och lagade köttbullar med Schlupfnudelntill mig och värdsyster. En maträtt där Sverige och Tyskland går bra ihop.


Efter det bestämde jag mig för att cykla till BreunigerLand för att handla lite julklappar. Det var ju knappt någon snö, så det var inga problem. Lite kallt på låren bara, mellan kjolen och benvärmarna. Det tog ganska gång tid innan jag hittat alla julklappar och kunde vända hemåt igen. Men det hade snöat massor medan jag var inomhus. Det var bara att borsta bort snön från sadeln och börja trampa. Lättare sagt än gjort. På plan mark gick det väl bra. I nedförsbackarna tog inte bromsarna. I uppförsbackarna fick inte bakhjulet något grepp och i en sväng trillade jag. Efter många om och men kom jag iallafall hem. Snabbare än om jag skulle tagit bussen.

   

Fortfarande saknas några julklappar, men det fixar jag imorgon, tror jag. Eller någon annan dag. Det är ju 17 dagar kvar till julafton.  


Frida

Ovido - Quiz & Flashcards