frankavlingetillludwigsburg

Direktlänk till inlägg 23 december 2012

Grattis Drottningen!

Av Frida Larsson - 23 december 2012 21:29

Jag är hemma igen efter en helg i Villingen. Dick fick jag med mig lite för mycket träningsvärk hem. Det hör väl till när man är första gången i ett stall på över 3 månader. Mocka, fodra, borsta och rida. Visste ni att det finns muskler i ryggen som man tydligen använder i ridning? Det var fint att hästa igen. Jag märke hur mycket jag saknat allting. En varm mule mot min kind. Två håriga läppar undersöker mina jackfickor. Ljudet när skorna klafsar i skit. Det sistnämnda har jag kanske saknat lite mindre...


Imorgon är det julafton och jag passar på att önska Drottingen grattis på födelsedagen.


Frida

 
 
Ingen bild

Thomas

23 december 2012 23:31

Du glömde den kalla vinden och frusen hage, lite slagregn mot kinderna och ett hästbett i armen med fint blåmärke som minne, en tjurig häst som inte lyder. Du har verkligen passion för hästar som bortser från detta. God jul så här lite i förskott.

Frida Larsson

24 december 2012 09:08

Du har så rätt, det finns så mycket jag glömde skriva men ändå saknar till tusen! Fast blåmärke på magen är ju lite satsigare än på armen. Och frusen hage är bättre än geggamojafylld hage. Och en tjurig häst som inte lyder är bättre än ingenhästalls.
God Jul1 Jag ringer nog idag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Larsson - 12 augusti 2013 21:06

Sedan två veckor och tre dagar är jag på svensk mark igen. Tyskland lämnade jag den 26:e juli. Jag är nöjd med året och har ingen anledning att ångra det. Men nu går livet vidare, med svensk skola, scouter och hästar, precis som innan jag åkte till L...

Av Frida Larsson - 23 juli 2013 12:15

Inte kunde jag tro att ordet Hizefrei kunde ha så stor inverkan på folk. När vi fick reda på det blev alla helt galna och näst intill hoppade runt av glädje. Hizefrei är när eftermiddagsundervisningen blir inställd för att det är för varmt ute. Det p...

Av Frida Larsson - 21 juli 2013 14:24

  Utsikt från glaskupolen i Reichtagsgebäude. Det var varmt som i ett växthus där inne.    Men jag är glad ändå Brandenburger Tor     Sonycenter    Just på denna dagen var vi tvugna att ha på oss något som inte var kort kjol el...

Av Frida Larsson - 19 juli 2013 17:54

Nu är jag så pass hemkommen från Berlin, att jag hunnit duscha och vända ut och in på resväskan på jakt efter mina nyinköpta shorts. Berlin var fantastiskt! Jag tänker att jag laddar upp bilder sen någon gång, förhoppningsvis ikväll eller imorgon. Ik...

Av Frida Larsson - 16 juli 2013 07:59

Igår eftermiddag anlände jag till Berlin, efter en alldeles för lång bussresa. Idag står det en massa saker på "att göra" listan, så det är lika bra att sätta igång direkt! Avfärd mot det där huset med glastak, mellan brandenburgertor och hauptbahnho...

Ovido - Quiz & Flashcards