frankavlingetillludwigsburg

Alla inlägg den 3 januari 2013

Av Frida Larsson - 3 januari 2013 15:14

Gott nytt år! Eller ja, inte en så jättebra start så här 3 dagar in på det nya året.


Nyår firade jag i Altenstadt tillsammans med värdsyster och värdkusiner. Trevligt, men kallt. Ni förstår, på rummet fär jag skulle sova var inte elementet igång. Det upptäckte jag först ett par timmar in på 2013, när jag skulle gå och lägga mig. Åtgärderna jag gjorde var att skruva upp elementet, ta på mig randiga tights, ylletröja, pälsmössa och krypa ner under täcket och försöka sova. Det lyckades ganska bra.


Idag började jag dagen vid 11 genom att äta frukost och sen gå en promenad här i Hoehneck, stadsdelen där jag bor en knapp månad till. När jag kom hem lyckades jag trilla i trappan och sen bli lite kräkig. Som tur är har min kära värdsyster tagit hand om mig och bäddat ner mig i soffan med en kopp Kamillentee bredvid. Men vi får väl se det positivt och glädja oss åt lårkakan trapptrillningen efterlämnade. Om vi har riktig tur blir den både blå, lila, grön och gul.


Frida

Ovido - Quiz & Flashcards