frankavlingetillludwigsburg

Alla inlägg den 7 januari 2013

Av Frida Larsson - 7 januari 2013 16:31

Har varit i skolan för första gången sen jullovet började. Det gick bra, tycker jag. Jag och min bänkkompis höll visserligen på att somna på ekonomin, men det är något vi inte behöver gå in närmare på just nu. Sen blev det lite spanska med vikarie och slutligen engelska. På engelskan tyckte jag att jag var verkligt aktiv (om man jämför med de andra lektionerna) och diskuterade på i bra fart om hur religion påverkar olika länder. Visserligen glömde jag vad Påsk heter på engelska och fick tänka en stund innan jag kom på att det heter ju Easter. Idag i skolan blev det många språk. Tyska, så klart. Lite spanska (om man nu kan räkna den lilla spanskan jag försöker göra mig förstådd med på lektionerna). Engelska och även svenska, eftersom en i min klass har en mamma som är från svensktalande delen av finland, vilket betyder att de pratar svenska med varandra hemma. Sammanfattningsvis: Många språk, helt enket kul. Och jag är säker på att innan jag går och lägger mig ikväll har jag hört en hel del finska också.


 

Jag på promenad i närheten av Bremen.


Frida

Ovido - Quiz & Flashcards