frankavlingetillludwigsburg

Alla inlägg den 29 januari 2013

Av Frida Larsson - 29 januari 2013 20:15

Idag har jag varit på bio och sett Schlussmacher. En tysk film som handlar om en kille, Paul, som jobbar med att göra slut mellan människor. Genom sitt jobb lär han känna Toto som blivit lämnad av sin flickvänn och utser sig själv till Pauls chaufför. Tillsammans åker de genom Tyskland för att skilja människor. Det hela slutar med att Toto och Paul störtar ner från en bro med bilen och Toto hamnar på sjukhus. Och sen kommer Totos flickvänn och så lever de lyckliga i alla sina dagar. Jag tyckte filmen var ganska rolig ibland, men mest överdriven. Det känns som det räcker med att ha sett den en gång. Här är trailern:


Men nu ska jag så smått börja gå och lägga mig, för jag börjar skolan imorgon vid kvart i åtta och slutar inte förrän halv fyra. 


Jag delar med mig av ramsan som jag sa så gott som varje kväll hos första familjen.

Guten Nacht, Hyvää yöta, Sov gott!


Frida

 

Ovido - Quiz & Flashcards